Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be   

D-2021-03-S aangaande de reizigersvervoersdienst “Brussel-Zuid – Innsbruck Hbf”

Spoorwegen

De Dienst Regulering ontving een aanmelding voor een treindienst “Brussel-Zuid – Innsbruck” (D-2021-03-S) van de kandidaat Ostende-Vienne-Orient-Experience. Op basis van de aangeleverde informatie en de analyse besliste de Dienst Regulering dat de aangemelde reizigersvervoersdienst niet binnen het toepassingsgebied van de wetgeving inzake de het economisch evenwicht valt. De toegang tot het net voorzien in artikel […]

Beslissing

D-2021-S-02 aangaande de reizigersvervoerdienst “Italia-Express”

Spoorwegen

De Dienst Regulering ontving een aanmelding voor een treindienst “Brussel-Zuid – Milaan” van de kandidaat Ostende-Vienne-Orient-Experience. Op basis van de aangeleverde informatie en de analyse besliste de Dienst Regulering (D-2021-02-S) dat de aangemelde reizigersvervoersdienst niet binnen het toepassingsgebied van de wetgeving inzake de het economisch evenwicht valt. De toegang tot het net voorzien in artikel […]

Beslissing

Marktmonitoring Brussels Airport 2020 – Impact COVID-19

Luchthaven

De Dienst Regulering volgt en analyseert jaarlijks de verschillende evoluties en marktontwikkelingen op Brussels Airport. In 2020 werd specifiek de impact van COVID-19 – en de getroffen maatregelen – op de activiteiten van de verschillende spelers onderzocht. Daarbij werd mede gekeken naar de verwachte gevolgen en (mogelijke) maatregelen. Een overzicht van het onderzoek kan hier […]

Markt

Communicatie COVID-19

Wegens de COVID-19 situatie  werken alle medewerkers van de Dienst Regulering van thuis uit tot nader order. Zij blijven bereikbaar via telefoon en mail. Gelieve alle communicatie die toch met de post zou verstuurd worden (vb. aangetekende zendingen in het kader van een klachtenprocedure) eveneens digitaal door te sturen via info@regul.be Dank voor uw begrip.

News

Beslissing D-2021-01-C betreffende het « referentiedocument – Toegang tot de reizigersstations »

Dienstvoorzieningen

Op 31 maart 2021 heeft de Dienst Regulering Beslissing D-2021-01-C genomen in het kader van de controleopdracht betreffende het « referentiedocument – Toegang tot de reizigersstations » van de NMBS. De Dienst Regulering heeft besloten dat het « Referentiedocument Toegang – Toegang tot reizigersstations » 2021 in zijn huidige vorm moet worden aangepast voor wat betreft de toegang tot […]

Beslissing

Advies A-2021-02-S capaciteitsovereenkomst

Spoorwegen

Op 29 oktober 2020 verzocht Infrabel de Dienst Regulering om advies betreffende de capaciteitsovereenkomst. Dit verzoek tot advies handelde specifiek over de verplichting voor de kandidaat niet-spoorwegondernemingen om een verzekeringsovereenkomst te onderschrijven ter dekking van zijn aansprakelijkheid. Op 9 maart 2021 verstrekte de Dienst Regulering het advies genaamd “advies nr. A-2021-02-S capaciteitsovereenkomst”. Rekening houdende dat […]

Adviezen

Marktmonitoring Belgische spoorwegen – Impact COVID-19

Spoorwegen

De Dienst Regulering volgt en analyseert jaarlijks de verschillende evoluties en marktontwikkelingen binnen het spoorvervoer. In 2020 werd specifiek de impact van COVID-19 – en de getroffen maatregelen – op de activiteiten van de verschillende spelers onderzocht. Daarbij werd mede gekeken naar de verwachte gevolgen en (mogelijke) maatregelen. Een overzicht van het onderzoek kan hier […]

Markt

COVID-19

Wegens de COVID-19 situatie  werken alle medewerkers van de Dienst Regulering van thuis uit tot en met 31 maart 2021. Zij blijven bereikbaar via telefoon en mail. Gelieve alle communicatie die toch met de post zou verstuurd worden (vb. aangetekende zendingen in het kader van een klachtenprocedure) eveneens digitaal door te sturen via info@regul.be Dank […]

News

COVID-19

Due to the COVID-19 situation, all employees of the Regulatory Body are working from home until March, 31, 2021. They remain available by telephone and email. Please send all communication that would be done by post (e.g. registered mail in case of a complaint procedure) also digitally to us via info@regul.be. Thank you for understanding.

News

COVID-19

Wegens de COVID-19 situatie  werken alle medewerkers van de Dienst Regulering van thuis uit tot en met 28 februari 2021. Zij blijven bereikbaar via telefoon en mail. Gelieve alle communicatie die toch met de post zou verstuurd worden (vb. aangetekende zendingen in het kader van een klachtenprocedure) eveneens digitaal door te sturen via info@regul.be Dank […]

News

Beslissing D-2020-04-LA betreffende de verplichtingen van BAC jegens de Ombudsdienst voor de luchthaven

Luchthaven

In het kader van een controleopdracht met betrekking tot de naleving door Brussels Airport Company (BAC) van zijn verplichtingen jegens de Ombudsdienst voor de luchthaven Brussel-Nationaal heeft de Dienst Regulering op 7 September 2020 beslissing D-2020-04-LA uitgevaardigd. De Dienst Regulering oordeelde dat BAC had nagelaten overleg te plegen en nauw samen te werken met de […]

Beslissing

Spoorwegen – Beslissing D-2020-06-S in het kader van de controleopdracht ‘vernieuwingsplanning en gepland of niet-gepland onderhoud’

Spoorwegen

Op 21 december 2020 heeft de Dienst Regulering beslissing D-2020-06-S genomen in de controleopdracht die werd opgestart met betrekking tot het proces van vernieuwingsplanning en gepland of niet-gepland onderhoud van de infrastructuurbeheerder. Tijdens het gevoerde onderzoek stelde de Dienst Regulering verschillende verbeterpunten vast die in de vorm van 14 aanbevelingen werden overgemaakt aan de infrastructuurbeheerder. […]

Beslissing

error: Content is protected !!